Tarta bananowa na kakaowym spodzie.






Składniki na ciasto:
  •     260 g mąki
  •     150 g masła
  •     1 jajko
  •     3 łyżki cukru (dodałam 2 cukru pudru)
  •     3 łyżki kakao (30 g)
  •     szczypta soli




Składniki na nadzienie:

  •     1 szklanka mleka (250 ml)
  •     1/4 szklanki cukru pudru (dodałam połowę tej ilości, a i tak wyszło słodkie)
  •     1/4 szklanki mąki pszennej
  •     żółtko
  •     65 g masła
  •     banan
  •     sok z 1/2 cytryny
  •     2 łyżki wiórek kokosowych


Przygotowanie kruchego ciasta:
  1. Przesianą mąkę łączymy z cukrem, kakao, solą i pokrojonym na drobne kawałki masłem. Rozrabiamy, a następnie dodajemy jajko i zagniatamy na gładką kulę.
  2. 1/4 część ciasta owijamy folią i wkładamy do zamrażarki. Pozostałą część wykładamy na folię spożywczą, przykrywamy ją od góry kawałkiem folii i wałkujemy na około 3-4 mm. Wykładamy formę ciastem i wyrównujemy brzegi. Ciasto chłodzimy około 30-50 minut w lodówce. Odcięte brzegi umieszczamy w zamrażarce.
  3. Piekarnik ustawiamy na 180 stopni, góra - dół.
  4. Schłodzone ciasto nakłuwamy widelcem by nie urosło. Dodatkowo wykładamy na nie papier do pieczenia i sypiemy groch lub fasolę. Ja nie miałam niczego, czym mogłabym obciążyć ciasto i lekko urosło.
  5. Ciasto pieczemy 15 minut w 180 stopniach.
  6. Ciasto wyjmujemy i studzimy.
Przygotowanie nadzienia:
  1. Żółtka ucieramy z cukrem i mąką, dodajemy 100 ml zimnego mleka i miksujemy.
  2. Pozostałe 150 ml mleka gotujemy z masłem i wiórkami kokosowymi. Dodajemy powoli wcześniej zmiksowane żółtka z mąką, mieszamy bez przerwy - aż  będzie gęste. Przekładamy do misy i miksujemy by pozbyć się grudek.
  3. Banany obieramy, kroimy w cienkie plastry. Skrapiamy je sokiem z cytryny, aby nie zrobiły się ciemne.
  4. Ciasto z zamrażarki ścieramy na dużych oczkach tarki.
Przygotowanie całości:
  1. Wykładamy banany na wystudzonym kakaowym spodzie.
  2. Wykładamy krem budyniowy i równamy.
  3. Przysypujemy startym ciastem
  4. Pieczemy 30 minut w 180 stopniach. Ja po około 20 minutach nakryłam ciasto folią aluminiową, aby wierzch się nie przypalił.


Inspirowałam się TYM przepisem.


Pozostałe przepisy na tarty znajdziecie TUTAJ:)


* * *



8 komentarzy:

  1. Porywam kawałek do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmmm.... wygląda super chętnie bym spróbowała jak smakuje naprawdę;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda oraz nie jest drogie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojojoj, to musi być pyszne. Smakowite połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis kradnę, bo zrobię na pewno w ten weekend :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam ją dzisiaj i była pyszna :P

      Usuń
    2. P.S. Przepis pozwoliłam sobie udostępnić na moim profilu FB - zajrzyj koniecznie ;) pozdrawiam

      Usuń
    3. Dziękuję za udostępnienie i bardzo się cieszę, że smakowało :)
      Na facebooka zajrzałam, polubiłam :)

      Usuń

Copyright © 2014 Mój wirtualny przepiśnik. , Blogger