Crumble jabłkowo - gruszkowe z cynamonem.


 Składniki na kruszonkę:

    100 g masła
    2/3 szklanki mąki
    3 łyżki cukru

Składniki na nadzienie:

    Jabłko,
    Gruszka,
    Odrobina cynamonu

Dodatkowo:

    Masło,
    Bułka tarta


Przygotowanie:

  1. Ustawiamy piekarnik na 180 stopni.
  2. Mąkę łączymy z masłem i z cukrem (zanim dodałam cukier odłożyłam trochę kruszonki bez cukru dla dziecka). Ścieramy w rękach aż powstanie kruszonka. Umieszczamy w zamrażarce.
  3. Jabłko i gruszkę ścieramy na dużych oczkach tarki, odsączamy i posypujemy cynamonem. Dokładnie mieszamy. Sok możemy podać dziecku do picia :)
  4. Kokilki smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą.
  5. Wypełniamy naczynia owocami i przysypujemy kruszonką. Resztę chowamy do zamrażarki i będziemy mogli wykorzystać później ;)
  6. Pieczemy 17-20 minut w 180 stopniach.





* * *

6 komentarzy:

  1. U mnie za oknem mgła:) Też powinnam tak słodko i pysznie zacząć dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, moje smaki. Uwielbiam każde crumble :) Latem robię z truskawkami, albo takie mieszane- ze wszystkich darów lata, a jesienią śliwkowe...
    Namówiłaś mnie- w piątek robię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam jagodowe lub borowkowe :) a z tuskawek nie robilam jeszcze :)

      Usuń
    2. Ja uwielbiam jagodowe lub borowkowe :) a z tuskawek nie robilam jeszcze :)

      Usuń

Copyright © 2014 Mój wirtualny przepiśnik. , Blogger