Pyszne marchewkowe ciasto.



Składniki na tortownicę 24 cm:
  • 2 szklanki startej marchewki
  • 1.5 szklanki mąki
  • 3 duże jaja (ja dałam 4 małe)
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka cukru (dodałam 3/4 szklanki)
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżka cukru waniliowego (ja dodałam 1 łyżeczkę domowego cukru waniliowego)
  • Szczypta przyprawy do piernika
  • Szczypta soli (zapomniałam dodać:D)
Przygotowanie:
  1. Piekarnik nastawiamy na 180 stopi, by się nagrzał.
  2. Marchew ścieramy na małych oczkach.
  3. Przez około 3 minuty ubijemy jajka z cukrem, a następnie dalej miksując dodajemy powoli olej.
  4. Dodajemy przesianą mąkę z solą, proszkiem do pieczenia, sodą, cynamonem i przyprawą do piernika cały czas miksując.
  5. Odkładamy mikser, do misy wsypujemy startą marchew i dokładnie mieszamy.
  6. Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem i pieczemy przez około 55-60 minut w 180 stopniach.
  7. Po wystudzeniu sypiemy pudrem :)


Bazowałam na przepisie Sylwii.


* * *

1 komentarz:

Copyright © 2014 Mój wirtualny przepiśnik. , Blogger