Sernik z brzoskwiniami


Składniki na kruche ciasto:

  • 3 szklanki mąki tortowej
  • 5 żółtek
  • 250 g zimnego masła (1 i 1/4 kostki masła)
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Składniki na sernik:

  • 1 kg twarogu mielonego z wiaderka (ja użyłam twarogu mielonego Krasnystaw - KLIK)
  • 2 budynie waniliowe w proszku
  • 125 g roztopionego masła
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 szt wanilii (ziarna)
  • sok z połowy cytryny
  • puszka brzoskwiń

Składniki na bezę:

  • 5 białek
  • 1/2 szklanki cukru

Przygotowanie ciasta kruchego:

  1.  Mąkę, proszek do pieczenia i cukier puder przesiewamy na stolnicę. Dodajemy pokrojone w kawałki zimne masło, siekamy nożem. Dodajemy sól i żółtka, a następnie zagniatamy i wyrabiamy ciasto. 
  2. Gotowe ciasto dzielimy na dwie części - jedna trochę mniejsza. Owijamy folią i umieszczamy na 2 godziny w zamrażarce.
  3. Formę 24x35 (ja użyłam większej o 2cm z każdej strony) wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik ustawiamy na 180 stopni.
  4. Ścieramy większą część ciasta na tarce o grubych oczkach, rozkładamy równomiernie w formie i lekko dociskamy. Pieczemy około 10 minut w 180 stopniach, aż lekko się zarumieni.

Przygotowanie sernika i bezy:

  1. Ser przekładamy do misy miksera i chwilę miksujemy. Dodajemy jajka, cukier oraz ziarna wanilii, miksujemy aż te składniki się połączą. 
  2. Przesiewamy przez sitko proszek budyniowy i miksujemy. 
  3. Następnie dodajemy roztopione masło. 
  4. Gdy składniki połączą się dodajemy sok z cytryny i miksujemy.
  5. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy stopniowo cukier i miksujemy około 3 minuty. 
  6. Brzoskwinie kroimy w drobną kostkę.

Przygotowanie całości:

  1. Na podpieczony spód wykładamy masę serową. 
  2. Układamy na wierzchu kawałki brzoskwini.
  3. Wykładamy białka i wyrównujemy.
  4. Ścieramy pozostałe ciasto i przysypujemy całość równomiernie.
  5. Pieczemy w 180 stopniach około 1 godzinę. 
  6. Ja po 30 minutach przykryłam wierzch folią aluminiową, ponieważ był już ładnie zarumieniony.
  7. Po upieczeniu zostawiamy w piekarniku z lekko uchylonymi drzwiami. Po ostudzeniu schładzamy całą noc.
Korzystałam z TEGO przepisu - jednak lekko go zmieniłam.


* * *

6 komentarzy:

  1. Wspaniały sernik! Zachowam przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie, choć jadłam go- i moim faworytem nie jest. Jakoś na początku rok miałam fazę na serniki i piekłam je wtedy jak szalona- dużo u mnie ich jest. Naszym hitem są dyniowe, kajmakowy i miętowy. Teraz na urodziny córci piekłam właśnie dyniowy... Pychota! Będę zaglądała po inspirację, bo ja w tym roku chyba nie będę miała czasu na szukanie nowych przepisów. Co roku robiłam takie wpisy u siebie z przepisami przed świętami, ale teraz czasu na wszystko niestety mniej.
    Ściskam i pysznej niedzieli :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż ślinka cieknie :D Mniam! Pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały sernik, bardzo kusząco wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam serniki, :) Twój wygląda przepysznie aż ślinka cieknie , na pewno na dniach wypróbuję przepis:):)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Mój wirtualny przepiśnik. , Blogger