Rafaello na herbatnikach



Składniki:
  • 600g herbatników z ząbkami
  • kostka masła (200g)
  • 150g wiórków kokosowych
Budyń:
  • 1 litr mleka
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka cukru (dodałam 3/4 szkl ksylitolu a i tak było mega słodkie)
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 żółtka

  1. Odlewamy 1 i 1/2 szklanki mleka i dokładnie mieszamy je (np. rózgą) z mąką pszenną, mąką ziemniaczaną, cukrem, cukrem wanilinowym oraz żółtkami.
  2. Resztę mleka gotujemy, aż zacznie kipieć), następnie wlewamy do niego mieszankę mleka, mąki i żółtek, jednocześnie energicznie mieszając. Zagotowujemy mieszając co chwilę.
  3. Po zagotowaniu gotowy budyń odstawiamy i studzimy.
  4. Miękkie masło ubijamy przez ok. 3 minuty aż się napuszy. Następnie stopniowo dodajemy budyń partiami cały czas ubijając.
  5. Formę o wymiarach 20 x 30 cm wykładamy papierem do pieczenia. Układamy warstwę herbatników, następnie warstwę kremu, robimy 4 takie warstwy, na ostatniej ma być krem i wiórki kokosowe.
    Ja robiłam na większej blaszce niż w tym przepisie, a więc miałam dwie warstwy herbatników i kremu. Na pierwszą warstwę kremu sypnęłam trochę wiórków, tak samo na warstwę herbatników - tak delikatnie oprószyłam. 
Przepis pochodzi z  www.kwestiasmaku.com




* * *

1 komentarz:

  1. Nigdy nie robiłam Rafaello, choć uwielbiam! Trzeba by to kiedyś zmienić. Twoje wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Mój wirtualny przepiśnik. , Blogger