Szarlotka wg Magdy Gessler


Składniki na tortownicę 24 cm:
  • 200g ciepłego masła
  • 350g mąki
  • 1 szklanka cukru (ja dodałam 1/3 szklanki cukru, a i tak wyszło słodkie, następnym razem dodam jeszcze mniej)
  • 3 żółtka
  • 1 kg jabłek (ok 5 średnich)
  • 2 łyżki cynamonu
  • szczypta soli

Przygotowanie:
  1. Przesiewamy mąkę, dodajemy miękkie masło, żółtka, szczyptę soli i połowę porcji cukru. Składniki siekamy nożem lub siekaczką (ja jeszcze nie byłam u Ewy Wachowicz to siekaczki nie posiadam haha:D )
  2. Ciasto szybko zganiatamy, owijamy folią spożywczą i odkładamy na 2 godziny do lodówki.
  3. Jabłka obieramy i kroimy w kostkę. Dusimy z cynamonem i pozostałym cukrem (ja dodałam tylko łyżeczkę cukru).
  4. 2/3 ciasta wykładamy na spód i brzegi foremki. Ja sobie wałkowałam na folii - nie klei się i łatwiej przenieść na blaszkę.
  5. Zapiekamy w 180 stopniach przez 15 minut.
  6. Wykładamy jabłka na podpieczony spód. Wierzch sypiemy pozostałym ciastem startym na tarce. 
  7. Pieczemy ok 40 minut w 180 stopniach.


* * *

8 komentarzy:

Copyright © 2014 Mój wirtualny przepiśnik. , Blogger