Makowiec z jabłkami.



Składniki na kruszonkę orzechową:
  • 200g orzechów laskowych zmielonych na mączkę (ja nie dodałam),
  • 200g mąki pszennej (plus niewielka ilość do oprószenia blaszki),
  • 200g masła (plus nieduża ilość do wysmarowania blaszki),
  • 100g cukru trzcinowego (ja dodałam 100g ksylitolu),
  • 2 żółtka,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia.
Skłądniki na masę makowo-jabłkową:
  • 2 żółtka,
  • 30g cukru trzcinowego (dodałam 30g ksylitolu),
  • 120g roztopionego masła,
  • puszka masy makowej,
  • 40g kaszy manny,
  • 40g mąki pszennej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 100g rodzynek (nie dodawałam),
  • 5 jabłek obranych i startych na tarce o grubych oczkach,
  • 4 białka,
  • szczypta soli.
Wykonanie kruszonki:
  1. Rozgrzewamy piekarnik do 170 stopni (termoobieg).
  2. Mąkę, mąkę orzechową i proszek do pieczenia dokładnie mieszamy.
  3. Dodajemy masło i cukier trzcinowy, a następnie rękami zagniatamy składniki do połączenia.
  4. Dodajemy żółtka. Zagniatamy kruszonkę.
  5. 3/4 kruszonki równomiernie rozprowadzamy na spodzie blaszki wysmarowanej masłem i obsypanej mąką.
  6. Pieczemy 10-12 minut w 170 stopniach (termoobieg), 180-190 stopni bez termoobiegu.
  7. Spód powinien być blady. Należy go wystudzić.
Wykonanie masy makowo-jabłkowej:
  1. Żółtka ubijamy z cukrem. Dodajemy roztopione masło i jeszcze chwile ubijamy.
  2. Stopniowo dodajemy masę makową cały czas miksując.
  3. Mąkę mieszamy z kaszą manną i dodajemy do masy makowej.
  4. Starte na tarce jabłka łączymy z rodzynkami i dodajemy do masy.
  5. Mieszamy.
  6. Na końcu dodajemy ubite na sztywno białka z solą.
Tak wykonaną masę przekładamy na wystudzony spód i równomiernie rozprowadzamy. Posypujemy pozostałą częścią orzechowej kruszonki. Pieczemy w 165 stopniach (termoobieg) lub 175-185 bez termoobiegu. Upieczony makowiec studzimy i posypujemy pudrem.








* * *

8 komentarzy:

  1. za makiem nie przepadam ale połączenie z jabłkami ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany ależ smakowicie wygląda!!! Daj kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. aż dziś kupię coś słodkiego:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O ja, wilgoć jabłuszka plus charakterystyczny posmak maku - to brzmi geeeenialnie! Jestem na tak! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię makowce ale nigdy nie jadłam z jabłkami. Czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Mój wirtualny przepiśnik. , Blogger