Świąteczne pierniczki



Składniki:
  •  250g miodu
  • 250g cukru trzcinowego (użyłam zwykłego)
  • 100g masła (pół kostki)
  • 600g mąki pszennej typ 405 (użyłam typu 450)
  • 10g przyprawy do piernika
  • 2 jajka
  • 5g sody
  • 10g kakao

Polewa:
  • 200ml śmietanki 30%
  • 200g czekolady (mleczna, biała lub deserowa)
  • 60g miękkiego masła

Dodatkowo:
  • Posypki cukrowe

Lukier (ja robiłam tylko z lukrem):
  • Łyżka soku z cytryny
  • Białko jajka
  • 3/4 - 1 szklanki cukru pudru



Wykonanie:
  1. Masło z miodem rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub w mikrofali.
  2. Mąkę, kakao, przyprawę do piernika, sodę i cukier mieszamy w jednej misce.
  3. Po dokładnym wymieszaniu dodajemy jajka oraz rozpuszczony miód z masłem.
  4. Całość zagniatamy do uzyskania jednolitej masy.
  5. Ciasto owijamy folią spożywczą i chłodzimy w lodówce 2-3 doby. 

PO 2-3 dniach (u mnie tylko po 1;))):
  1. Wałkujemy ciasto na grubość ok 3mm i za pomocą foremek wycinamy pierniki.
  2. Pieczemy przez 8 minut w 180 stopniach z termoobiegiem (bez termoobiegu w 190-200 stopniach).

Polewa:
  1. Śmietankę zagotowujemy, zalewamy nią pokruszoną czekoladę.
  2. Mieszamy aż do całkowitego rozpuszczania się czekolady.
  3. Dodajemy miękkie masło i mieszamy.
  4. Tak przygotowaną polewą oblewamy wystudzone pierniki i posypujemy ozdobami.

Lukier królewski:
  1. Białko jaja wrzucamy do misy i miksujemy ok 30 sekund na najniższych obrotach.
  2. Dodajemy cukier puder i sok z cytryny. Ubijamy około 15 minut.
  3. W zależności od tego, czy lukier ma być gęsty, czy rzadki - dozujemy odpowiednią ilość cukru.
  4. Do wyciskania wzorów użyłam woreczków do mrożenia z Ikei - żadne pergaminy, specjalne wyciskarki nie zdały egzaminu :P 
  5. Wyciskamy na wystudzone pierniczki.



 



* * *


1 komentarz:

  1. Ciasteczka wyszły genialne! :)
    Ozdobione wyglądają jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Mój wirtualny przepiśnik. , Blogger