Prosta i pyszna tarta z jabłkami i budyniem.


Składniki na ciasto:

  • 260 g mąki
  • 150 g masła
  • 1 jajko
  • 3 łyżki cukru
  • szczypta soli

Składniki na nadzienie:

  • 3 duże kwaśne jabłka
  • 1 śmietankowy budyń
  • cynamon

  1. Przesianą mąkę łączymy z cukrem, solą i pokrojonym na drobne kawałki masłem. Rozrabiamy, aby powstały grudki i okruchy, a następnie dodajemy jajko i zagniatam na gładką kulę.
  2. Ciasto wkładamy do lodówki na około 1 godzinę. Możemy też włożyć na 20 minut do zamrażarki. Formę na tartę smarujemy masłem. Piekarnik ustawiamy na 200 stopni.
  3. Ciasto dzielimy na dwie porcje: 1/3 i 2/3.
  4. Wykładamy 2/3 ciasta na formę. Nakłuwamy widelcem i pieczemy około 15 minut.
  5. W międzyczasie kroimy jabłka w cienkie plasterki i gotujemy budyń wg opisu na opakowaniu (dodajemy trochę mniej mleka).
  6. Wykładamy jabłka na tartę, sypiemy cynamonem i wlewamy budyń. Układamy na wierzchu kratkę z pozostałej 1/3 część ciasta i pieczemy jeszcze około 30 minut, aż kratka się zarumieni.  



 

Korzystałam z TEGO przepisu, choć lekko go zmodyfikowałam.



* * *

4 komentarze:

Copyright © 2014 Mój wirtualny przepiśnik. , Blogger